Antoinette.reismee.nl

Penang & Langkawi bountyeilanden

Lieve allemaal, Inmiddels zit ik al bijna op de helft van mijn vakantie!time files when you are having fun! Zaterdagmorgen moest ik mijn hostel verlaten in Georgetown op het eiland Penang. Alles was volgeboekt, ivm marathon en vele festiviteiten die er in de hoofdstad plaats zouden vinden. Op dat moment moest ik improviseren wat ik toen ging doen, ik besloot de bus te pakken naar een toeristisch strandplaatsje op Penang batu ferringhi. gelukkig vond ik een nieuw guesthouse met 10 stappen verwijderd van een prachtig strand!!!In de middag de boot gepakt voor 20 rm oneway naar Monkey beach, een prachtig strand nabij een national park waar de aapjes over het strand lopen. Hier heb ik een aantal uren heerlijk gerelaxed. En genoten van het prachtige uitzicht, expeditie robinson schijnt in Maleisië opgenomen te zijn, en dit zou echt 1 van de plekken geweest kunnen zijn!Dat er echt nog aardige mensen zonder er iets voor terug te willen zijn kwam ik deze middag achter. Ik ontmoette een aardige lokale man die verhalen vertelde en erg open stond voor de rest van de wereld hoewel hij nog nooit in Europa was geweest. Hij bood me 2 blikjes bier aan en mocht ook nog op 1 van de Quads rijden door het national park, zo gaaf ik heb nog nooit quad gereden maar het was een enorme uitdaging over de steile weggetjes. Erg lachwekkend haha!hij zorgde ervoor dat ik door iemand netjes werd afgeleverd met boot en daarna achterop de motor voor mijn guesthouse. Helemaal super!! Zondagmorgen ging helaas om 6.45 de wekker want ik zou om 7.15 opgehaald worden om de Ferry te nemen naar het eiland Langkawi 3 uur varen. Het laatste eiland van Maleisië alweer. Hier zal ik drie dagen gaan verblijven. Ik had me in eerste instantie voorgenomen om naar een guesthouse te gaan omdat daar een ander nlds meisje was maar daar aangekomen zag ik dat ik de kamer met 8 personen moest gaan delen, ontzettende chaos, kleine ruimte, slechte bedden was ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee met de guesthouses, ws heb ik ook ergens bed bugs opgelopen want ik zit van top teen onder de jeukende bultjes en de moskito's...:( maar goed....nu zit ik super luxe in een bungalow aan het strand heerlijk!!!Ik heb me voorgenomen om niet meer voor minder te gaan dan zoiets aangezien ik niet een echte backpacker ben en erachter ben gekomen dat ik toch voor de nodige luxe, hygiene, genieten en vooral de privacy ga. Hahahaha!Mijn tas uitgepakt en al mijn jurkjes kunnen nu in de kamer hangen!mijn was wordt op dit moment zelfs gewassen....super!!gisteren middag aan het prachtige strand gelegen en heerlijk boek uitgelezen, het zand is hier witter dan wit!!'s avonds kreeft gegeten en daarna naar een super leuke drukke bar in hippiestijl op het strand geweest, met live music en de waterpijpen, je zit op strandmatjes aan een heel laag tafeltje, erg gezellige, lazy sfeer. Na zonneschijn komt ook weleens regen en dat blijkt vandaag wel het geval, tnt heb ik het ontzettend getroffen met het weer, maar vandaag regent het non stop wel een beetje jammer omdat het net begon nadat ik een scooter voor 1 dag heb gehuurd. Ondertussen dat ik zit te wachten dat het droog wordt kan ik dus mooi een reisverslag typen! Liefs Antoinette

Reacties

Reacties

Marian

Meid wat ziet het er allemaal geweldig uit. Genieten!!! Neem dat buitje maar op de koop toe hoor...hier is het alleen maar koud en grijs ;-) liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!