Antoinette.reismee.nl

Cameron Highlands

Hoi hoi!

Afgelopen 2 dagen in de Cameron Highlands verbleven een prachtig natuurgebied met engelse invloeden en zeer mooie theeplantages. Het was hier een stuk koeler rond de 22 graden. Ik verbleef in een mooi guesthouse met heerlijk een eigen kamer met een 2 persoonsbed. Daar was ik wel even aan toe. Gisteren een toer gedaan door de Cameron highlands. We begonnen in een jaren 50 museum, daarna door gereden naar de aardbeienfarm, kassen vol aardbeien worden hier geteeld, en drie keer raden waar de zaadjes vandaan komen... jawel uit nederland haha!om 10.00 uur 's ochtends een overheerlijke, verse aardbeien milkshake gedronken met als groot hoogtepunt van de dag een groot stuk chocolade taart met verse aardbeien en slagroom!Echt fantastisch!Daarna zijn we doorgereden naar de theeplantages en een theefabriek bezocht. Het uitzicht op de theeplantages was echt helemaal geweldig!!Nadat we genoten hadden van het uitzicht zijn we naar de bijenfarm gegaan, hier vond ik persoonlijk niks aan, daarna doorgereden naar de vlindertuin, prachtige vlinders gespot en wederom weer enge reptielen. De toer eindigde met een bezoek aan een boeddistische tempel. 

In de middag heb ik rustig aan gedaan, gelezen en gerelaxed stiekem was ik was toch wel erg moe van het vele reizen en van alle indrukken die je elke dag op doet. "s avonds met een paar nederlandse stelletjes heerlijk uit eten geweest bij een zeer goed indians restaurantje met super lekker naanbrood :-) Toen ik terug kwam bij het hostel was er een kampvuur in de tuin, daar nog even met een boekje erbij van genoten en van het vuurwerk dat werd afgestoken. 

Vandaag ben ik om 9.00 vertrokken met de bus naar het eiland Penang naar de hoofdstad Georgetown, de busrit duurde erg lang mede door het drukke verkeer, de schoolkinderen hebben deze week 7 weken vakantie hier! Na 6 uur reizen met de bus aangekomen in de levendige hoofdstad Georgetown. Lekker gewandeld over de boulevard en genoten van het prachtige uitzicht. Ik verblijf in een SUPER hostel "Reggae"  de straat heet love lane...prachtige slaapcabines heel veel privacy, ontbijt, super warm water, hele moderne inrichting.  Beneden is er een soort trendy club waar een lekker stevig muziekje in de avond wordt gedraaid.  Vanavond een paar drankjes gedronken(van woe-za is het ladiesnight met gratis cocktails voor de ladies) met een meisje die ik hier ontmoet heb in het hostel. Heel toevallig we wonen allebei in Den Haag, de wereld is maar klein, ws ga ik haar zondag in Langkawi het eiland hierna weer zien. Zijn er verder nog leuke ontwikkelingen in nederland?

Kim je boek is heel aangrijpend, ik heb hem bijna uitgelezen!! 

X Antoinette  

ps:foto's volgen zsm  

Reacties

Reacties

Annelies

Er gaat niets boven Hollandse aardbeien. Af en toe even investeren in een goed onderkomen zodat je de volgende dag weer fris en fruitig bent is geen overbodige luxe.....weer wat anders met je hoofd naast een wc op een slaapzaal van 20 man haha.....klinkt allemaal leuk hoor en mooie foto's.....geniet ervan

Marije v Es

In de nachtdienst even al je verhalen gelezen. Erg leuk om te lezen maar vast nog veel leuker om mee te maken! Geniet ervan!

annemarie

Lieve Antoinette, wat ben jij een gave reis aan het maken. Wij zijn hier jouw verslag aan het lezen en voor de kinderen is het ook heel erg leuk want die kennen veel plekken waar jij bent geweest. Heel veel plezier verder!

Jacqueline

Ik wil ook wel zo'n lekkere mooie lekkere toer maken, met aardbeien enz.... klinkt goed!!!
geniet er nog van,voor je het weet is het zo voorbij!!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!